Ketonal bez recepty - co warto wiedzieć? Szybkość działania

Ketonal bez recepty - co warto wiedzieć? Szybkość działania

Ketonal bez recepty to jeden z najczęściej wybieranych niesteroidowych leków przeciwzapalnych do walki z umiarkowanym bólem różnego pochodzenia. Uwalnia od nieprzyjemnych dolegliwości już po 30 minutach od zażycia. Sekretem produktu jest substancja czynna, jaką jest ketoprofen.

Ketonal bez recepty – co warto o nim wiedzieć?

Ketonal bez recepty, znany pod nazwą Ketonal Active, to farmaceutyk z grupy niesteroidowych leków przeciwzapalnych (NLPZ), którego substancją czynną jest ketoprofen – organiczny związek chemiczny powstały z reszty benzofenonu i kwasu propionowego. Preparat wykazuje silne działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwgorączkowe, a efekt leczniczy uzyskuje przy współpracy z substancjami pomocniczymi, które usprawniają wchłanianie leku i rozprowadzanie go po ustroju. Mechanizm działania Ketonalu polega na hamowaniu aktywności prostaglandyn, tzn. enzymów odgrywających istotną rolę w rozwijaniu się stanu zapalnego w miejscu urazu, kontuzji czy stawowych zmian zwyrodnieniowych. Lek bierze także czynny udział w blokowaniu syntezy przekaźników receptorów bólowych odpowiedzialnych nie tylko za odczuwanie przykrych dolegliwości bólowych, ale również symptomów związanych z odczynem zapalnym, takich jak obrzęk, podwyższona temperatura miejscowa ciała czy zwiększone napięcie mięśniowe. Ponadto Ketonal spowalnia procesy agregacji płytek krwi, zapobiegając powstawaniu czopów zwężających światło naczyń krwionośnych. Farmaceutyk cieszy się dużym zainteresowaniem i pozytywnymi opiniami nie tylko ze względu na szerokie spektrum zastosowania, ale też szybkość działania, tzn. ustępowanie objawów po jego zażyciu. Już nawet 50 mg ketoprofenu, czyli 1 tabletka, pozwala na łagodzenie dolegliwości w ciągu 30 minut. Najwyższe jednak stężenie leku w osoczu krwi osiągane jest po 1 godzinie i 22 minutach. Po dwóch godzinach od wchłonięcia i dystrybucji farmaceutyku Ketonal stopniowo jest metabolizowany, a jego zbędne produkty przemiany materii zostają wydalone z organizmu.

Dawkowanie i zalecenia

Ketonal bez recepty przeznaczony jest dla osób powyżej 15. roku życia, u których nie stwierdza się przeciwwskazań do jego stosowania. Maksymalna dobowa dawka leku wynosi 150 mg, czyli 3 tabletki o wartości 50 mg w ciągu dnia. W zależności od etiologii dolegliwości bólowych i charakteru dodatkowych objawów dawkowanie może się różnić pod względem częstotliwości przyjmowania. W przebiegu ataku reumatoidalnego zapalenia stawów i choroby zwyrodnieniowej stawów zaleca się przyjmować 1 kapsułkę leku co 6 godzin, natomiast dla pacjentów obciążonych bólem o lekkim lub umiarkowanym natężeniu optymalnym rozwiązaniem jest powtarzanie dawki co 8 godzin. Bez względu na przyczyny farmaceutyk należy przyjmować podczas posiłku, popijając tabletkę szklanką wody lub mleka. Nie należy rozgryzać leku ani dzielić tabletki i tworzyć niestandardowych porcji, np. 25 mg, czyli pół tabletki, lub 75 mg, czyli półtora tabletki. Można natomiast jednocześnie z lekiem Ketonal przyjmować doustne leki osłonowe zobojętniające kwas solny w żołądku, co zapewni dodatkową ochronę śluzówki przewodu pokarmowego, szczególnie u osób wrażliwych czy zmagających się z przewlekłymi chorobami układu pokarmowego. Ketonal bez recepty zalecany jest przede wszystkim do krótkotrwałego leczenia objawowego nie dłużej niż przez 5 dni.

Kiedy sięgnąć po Ketonal?

Ketonal bez recepty polecany jest do walki z dokuczliwymi objawami pojawiającymi się w przebiegu chorób układu kostno-stawowego i mięśniowego, głównie na tle zmian reumatycznych i zwyrodnieniowych. Lek stanowi również cenne narzędzie w łagodzeniu różnorodnych zespołów bólowych, np. nerwobólów, migren, bólu zębów i menstruacyjnego, czyli dolegliwości niezwiązanych z układem ruchu, utrzymujących się przez wiele godzin, a nawet kilka dni i nieustępujących pod wpływem innych ogólnodostępnych specyfików. Preparat powstały na bazie ketoprofenu chętnie wybierany jest przez sportowców i osoby amatorsko uprawiające rekreację, które doświadczyły różnorodnych urazów, kontuzji oraz wszelkich przeciążeń powysiłkowych, takich jak skręcenia i zwichnięcia stawów, naciągnięcia i zerwania więzadeł, stłuczenia mięśni, a nawet pęknięcia i złamania kości. Również osoby, które nieznacznie nadwyrężyły sobie aparat ruchu w wyniku niefortunnych zdarzeń, jak poślizgnięcie się na nierównej czy śliskiej nawierzchni, mogą skorzystać z właściwości leczniczych ketoprofenu. Ketonal bez recepty przyspiesza rekonwalescencję pourazową, a także pooperacyjną. Skraca czas trwania dolegliwości somatycznych, nierzadko wykluczających poszkodowanego z aktywności zawodowej czy hobby.

Brak