Test Maudsleya

Test Maudsleya

Test Maudsleya jest jednym z testów funkcjonalnych służących do oceny stawu łokciowego. Test ten pozwala zdiagnozować obecność entezopatii w obrębie przyczepu mięśni prostowników nadgarstka (w okolicy nadkłykcia bocznego kości ramiennej), potocznie określanej tzw. łokciem tenisisty.

Test Maudsleya jest testem prowokacyjnym, wywołującym dolegliwości bólowe w okolicy nadkłykcia bocznego kości ramiennej, w trakcie napięcia mięśniowego.

Jak wykonać test Maudsleya?

Pacjent do testowania znajduje się w pozycji stojącej, z kończyną górną testowaną wyciągniętą przed siebie, ustawioną w pozycji nawrócenia, przy jednocześnie wyprostowanym stawie łokciowym.  Terapeuta jedną ręką chwyta w okolicy stawu łokciowego, drugą rękę umieszcza na powierzchni grzbietowej dłoni (w obrębie stawów śródręczno-paliczkowych).

Pacjent ma za zadanie próbować prostować (tj. zginać grzbietowo) palec III przeciwko oporowi stawianemu przez terapeutę (opór stawiany jest na wysokości stawu śródręczno-paliczkowego).

Interpretacja wyniku testu Maudsleya

Na dodatni wynik testu wskazują dolegliwości bólowe w obrębie nadkłykcia bocznego kości ramiennej bądź na grzbietowej powierzchni przedramienia, w trakcie próby prostowania palca III.

O ujemnym wyniku testu mówimy, kiedy napięcie mięśni przeciwko oporowi, nie wywołuje dolegliwości bólowych.

Dodatkowe testy potwierdzające lub wykluczające diagnozę

-Test Milla
-Test Cozena