Test Milla

Test Milla

Jeden z testów funkcjonalnych dla stawu łokciowego, potwierdzający bądź wykluczający obecność zespołu bolesności bocznego przedziału stawu łokciowego, tzw. łokcia tenisisty. Test ten, poprzez ustawienie w pozycji maksymalnego rozciągnięcia mięśnia prostownika promieniowego krótkiego nadgarstka oraz mięśnia prostownika promieniowego długiego nadgarstka, będzie prowokować dolegliwości bólowe, w przypadku zaburzeń w obrębie wymienionych struktur.

Jak wykonać test Milla?

Pacjent do testowania znajduje się w pozycji stojącej. Terapeuta jedną ręką chwyta za staw łokciowy, w okolicy nadkłykcia bocznego kości ramiennej. Drugą ręką terapeuta (chwytając w okolicy nadgarstka) wykonuje zgięcie w stawie łokciowym i następnie ustawia przedramię w nawróceniu.  W kolejnym kroku, terapeuta wykonuje zgięcie nadgarstka i stopniowo prostuje kończynę górną w stawie łokciowym.

Interpretacja wyniku testu Milla

Test ma wynik pozytywny, wskazujący na zespół bolesności bocznego przedziału stawu łokciowego, w momencie wystąpienia dolegliwości bólowych w trakcie prostowania kończyny górnej. Dolegliwości te zlokalizowane są w obrębie nadkłykcia bocznego kości ramiennej bądź na przebiegu mięśni prostowników nadgarstka (boczno-grzbietowa część przedramienia).
O ujemnym wyniku testu mówimy, kiedy pozycja prowokująca nie wywołuje żadnej reakcji bólowej.

Dodatkowe testy różnicujące potwierdzające lub wykluczające diagnozę

-Test Thomsona
Test Cozena